Opleiding en specialismen
Als Trainingsacteur volgde ik mijn opleiding aan de Hebbes Academy. Onder bezielende leiding van Hilde van Engelen en Arianda Schepens leerde ik er de fijne kneepjes van het vak zowel in de basisopleiding als in specialisatietrainingen.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan Assesement, Transactionele Analyse, toegepaste NLP, Assertiviteitstraining, Motiverende gespreksvoering, Feedback in en uit de rol en Regietheater.
Breed inzetbaar
Daarnaast beschik ik over een brede kennis om te kunnen improviseren binnen de context van een bedrijf of instelling. Daardoor ben ik in verschillende organisaties in te zetten zoals de (zakelijke) dienstverlening, onderwijs, zorg en welzijn. Zie ook wat kun je van mij verwachten.

Trainingen en workshops
Ik blijf graag continu bezig met mijn verdere professionalisering.
Het houdt het me scherp en bovendien krijg ik energie van het uitwisselen met collega trainingsacteurs.
Ook volgde ik cursussen en workshops op het gebied van stem(acteren) en presenteren aan o.a het TV college, stemacteren.nl, de Toneelmeester en Dagvoorzitter.nl en ben ik gecertificeerd als spreker in de Estill Voice Training techniek.
Lang(er) geleden (2004) ben ik afgestudeerd aan de UU in Narrative Design en begon ik met schrijven. Nog steeds ben ik dan ook actief als schrijver. Regietheater verdient bij mij daarom speciale aandacht. Zie Wie ben ik? voor meer informatie daarover.

Regietheater & interactive scriptwriting.
Regietheater is een leuke, interactieve theatervorm die heel geschikt is om thema’s – ook lastige – op een luchtige manier, letterlijk en figuurlijk voor het voetlicht te brengen. Het is een effectieve werkvorm om actief deel te nemen aan een rollenspel zonder dat de deelnemers zelf voor de groep een rollenspel hoeven te doen. Het nodigt uit tot gezamenlijk onderzoek en creeert betrokkenheid. Bovendien kan een situatie met humor worden neergezet, zodat op een luchtige wijze een spiegel wordt voorgehouden. Beladen en lastige onderwerpen kunnen zo ook aan de orde worden gesteld.
